"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

Bill Shankly

sobota, 3 lipca 2010

Honor - Skrzydła Walki

Jeszcze raz chciałbym ujrzeć twoją twarz
W moim sercu nie wygasła ani chwila z tamtych dni
W mgnieniu barw wciąż widuję cię za mgłą
Ognia żar zamieniony w tani błysk

Chociaż raz ujrzeć pomstę twoich ran
Jasną twarz, nie strapioną piętnem brudnych machinacji
Poczuć znów w orlich skrzydłach walki wiatr
Ulgi smak, twego serca równy rytm

Wiem, że słyszysz jak do ciebie mówię gdy
Okrywa ziemię jasny świt
I śmiejesz się bo wiesz że wierność ma
Do końca będzie trwać

Chociaż raz chciałbym zabić w tobie lęk
Wstrzymać dłoń, która wciąż zakrywa usta twojej nacji
Chociaż raz twe okowy roznieść w pył
Nowym dniem krwawych łez zatrzymać bieg


Tu do posłuchania. Absolutnie wspaniały, ponadczasowy utwór będący także ponad wszelkimi podziałami politycznymi ( oczywiście oprócz komuchów....).  




 

6 komentarzy:

  1. Ja w wieku 15 lat też miałem fazę na tych nazistów, ale na szczęście szybko zmądrzałem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam bladego pojęcia dlaczego nazywasz ich nazistami. Jednego z nich dobrze znałem ( nie żyje ) i nigdy nie użyłbym takich słów. Od wielu lat lubię i cenię ich twórczość i to się raczej nie zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dlatego, że są rasistami i antysemitami. Nie bardzo rozumiem, jak po wysłuchaniu utworu tytułowego tej płyty, można ich nazwać inaczej?

    OdpowiedzUsuń
  4. a co ma jedno do drugiego ? bycie rasistą i antysemitą nie oznacza bycia nazistą - proponuje przeczytać, co oznacza to wyrażenie. pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli się pomyliłem w kwestiach semantycznych, to przepraszam. Chodzi mi o postawę nienawiści wobec innych, ze względu na to kim są z urodzenia (kolor skóry, narodowość). Postawę wg mnie najbardziej prymitywną, godną potępienia (wyznawaną przez nazistów również). Ja wśród takich kręgów kolegów sobie nie dobieram, ale co kto lubi.

    Sim

    OdpowiedzUsuń
  6. no widzisz, czyli tez dyskryminujesz ;) ja np. nie mam kolegów i nie chcę mieć wsrod czarnych, Ty wsrod takich, co czarnych nie lubią. Co kto lubi :)

    OdpowiedzUsuń